سه شنبه ۰۲ تیر ۰۵

آرشیو اردیبهشت ماه 1404

سلام من اناهیتا برزگز هستم دستیار دندانپزشک و تجربیاتمو باهاتون در میون میزارم.

۸ بازديد
۰ ۰
من آناهیتا برزگر هستم، دستیار دندان‌پزشک در کلینیک اپکس. امروز یه روز شلوغ و پرکار مثل همیشه بود، اما یه اتفاق خیلی خاص باعث شد لبخند تا آخر شب از لبم جدا نشه.

یکی از مراجعه‌کننده‌های قدیمی‌مون، خانمی که چند سال پیش برای اولین بار به اپکس اومده بود، امروز برای ادامه درمانش مراجعه کرد. بعد از اینکه کارش تموم شد، با لبخند اومد سراغم، ازم تشکر کرد و یه هدیه کوچیک بهم داد. چیزی که گفت بیشتر از هر چیزی دلمو شاد کرد. گفت: "من همیشه از دندان‌پزشکی می‌ترسیدم، ولی همون روز اول که اومدم اپکس، تو باهام انقدر گرم و آروم صحبت کردی که ترسم ریخت... از اون روز به بعد، این کلینیک رو با تو می‌شناسم."

شنیدن این حرف از زبون کسی که قبلاً حتی فکر رفتن به دندون‌پزشکی براش استرس‌زا بوده، واقعاً برای من یه افتخار بود. توی کلینیکی مثل اپکس، که هم تخصص در بالاترین سطح ارائه می‌شه و هم خدماتی مثل ایمپلنت در رشت با کیفیت عالی انجام می‌گیره، اینکه من هم تونسته باشم بخشی از این تجربه مثبت برای بیماران باشم، خیلی حس خوبی بهم می‌ده.

اون هدیه کوچیک شاید مادی نبود، ولی برای من یه دنیا ارزش داشت. چون یادم انداخت چرا عاشق این شغلم و چرا هر روز با عشق میام سر کار.
۱۳ بازديد
۰ ۰
خب بذارین براتون تعریف کنم از یکی از خاص‌ترین روزای زندگیم! من آناهیتا برزگرم، دستیار دندون‌پزشک. معمولاً روزای کاری‌مون پر از سر و کله زدن با بیمارا و وسایل استریلیزه‌ست، نه وقت داریم تولد یادمون بیاد، نه حال و حوصله‌شو. ولی امسال فرق داشت... خیلی فرق داشت.
صبح مثل همیشه رفتم کلینیک، روپوشمو پوشیدم، ماسک زدم و شروع کردم آماده کردن وسایل برای اولین بیمار. هیچ‌چیز غیرعادی‌ای نبود. ولی یه کم بعد، یهو چراغا خاموش شد! منم هول کردم، گفتم وای نکنه برق رفت؟ وسط کار؟!
تا خواستم چیزی بگم، در اتاق باز شد و یه دسته بادکنک و کیک با شمع روشن، جلوی چشمم ظاهر شد! دوستام، همکارام، حتی یکی‌دو تا از بیمارا هم بودن! همه با لبخند گفتن: "تولدت مبارک آنا!"
شوکه شده بودم. یعنی واقعاً هیچی نمی‌دونستم! صدام درنمیومد، فقط لبخند می‌زدم و چشمام پر اشک شده بود. اصلاً فکر نمی‌کردم کسی حواسش به تولدم باشه، اونم تو شلوغی کلینیک.
کیک خوشمزه بود، آهنگ تولد خوندیم، کلی عکس گرفتیم، و حتی یکی از همکارا یه تاج کوچیک آورد گذاشت روی سرم. خلاصه اون روز کلینیک تبدیل شد به یه جشن کوچیک اما پر از عشق.
تا همیشه یادم می‌مونه که چطوری بین بوی الکل و صدای ساکشن، یه روز معمولی تبدیل شد به یه خاطره‌ی قشنگ. دمتون گرم بچه‌ها، واقعاً سوپرایزم کردین!
۱۱ بازديد
۰ ۰
من اناهیتا برزگر  دستیار یه دندان‌پزشک توی یکی از کلینیک‌های معتبر شهر رشت هستم و سال‌هاست که تو این حوزه کار می‌کنم. به خاطر شغلم، با انواع بیماران، درمان‌ها و تجربه‌های مختلف سر و کار دارم و خب کم‌کم یه دید خوب نسبت به کیفیت خدمات دندون‌پزشکی پیدا کردم.

چند وقت پیش یکی از دوستای صمیمی‌م اومد سراغم و گفت که می‌خواد جراحی کاشت ایمپلانت انجام بده. چون دندون یکی از فک پایینش رو از دست داده بود و حسابی اذیت می‌شد. ازم خواست اگه جایی رو می‌شناسم که قابل اعتماد و حرفه‌ای باشه، بهش معرفی کنم.

بدون لحظه‌ای تردید، گفتم: "حتماً برو کلینیک دندان‌پزشکی اپکس. از بهترین کلینیک‌های شهر رشت برای جراحی کاشت ایمپلانته." دلیلشم ساده‌ست: تیم حرفه‌ای، تجهیزات مدرن، محیط تمیز و استریل، و از همه مهم‌تر، دندان‌پزشک‌هایی که واقعاً حوصله دارن و با دقت کار می‌کنن.

روند کار هم توی اپکس خیلی منظم و حرفه‌ایه. اولش یه جلسه مشاوره انجام می‌شه، عکس‌برداری دقیق انجام می‌دن، وضعیت استخوان فک بررسی می‌شه، و اگه همه‌چیز مناسب باشه، زمان جراحی تعیین می‌شه. جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شه و خیلی از مراجعین حتی از درد بعدش هم تعجب می‌کنن چون خیلی کمتر از چیزی بود که انتظار داشتن.

بعد از جراحی هم مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم کاملاً توضیح داده می‌شه و تیم پشتیبانی همیشه در دسترسه.

اگه شما هم  قصد انجام جراحی ایمپلانت در رشت رو داره، من به‌عنوان کسی که سال‌ها تو این فضا کار کرده، با اطمینان کامل کلینیک دندان‌پزشکی اپکس رو پیشنهاد می‌کنم. چون واقعاً فرق یه کار اصولی و مطمئن رو اونجا می‌تونین حس کنین
۱۳ بازديد
۰ ۰

من دانشگاه نرفتم، درس  دندون‌پزشکی هم نخوندم، ولی تصمیم گرفتم وارد دنیای دندون بشم؛ اون هم از مسیر دستیار دندان‌پزشک شدن. برای شروع، توی یه دوره شرکت کردم که کلی چیز جدید یاد گرفتم، ولی تازه وقتی وارد فضای واقعی مطب شدم، فهمیدم اصل ماجرا از اینجا شروع می‌شه.

کار دستیار دندان‌پزشک فقط گرفتن وسایل یا ضدعفونی کردن محیط نیست. روز به روز دارم یاد می‌گیرم چطور حرفه‌ای‌تر باشم، چطور سریع‌تر متوجه نیاز دکتر بشم، و چطور با آرامش توی شرایط پر استرس، درست عمل کنم.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که تجربه بهم یاد داده اینه که حین کار با دکتر، زیاد صحبت کردن ممنوعه! نه اینکه نباید حرف زد، ولی باید اون‌قدری با دکتر هماهنگ باشی که با یه نگاه، یه اشاره، یا یه کلمه‌ی کوتاه بفهمی چی می‌خواد. این یعنی یه نوع ارتباط قوی و بی‌کلام که فقط با تمرین و دقت به دست میاد.

فضای کاری ما ساده نیست. خیلی وقت‌ها با خونریزی و شرایط حساس طرفیم. باید آمادگی روحی و بدنی داشته باشی که با خونسردی فضا رو کنترل کنی. همیشه باید وسایل استریل و آماده باشن؛ از پنبه و گاز گرفته تا توربین، ساکشن و... حتی دستگاه‌هایی مثل ایمپلنت، پی‌زو سرجری، کند مَدل، آمالگام‌میکسر، لایت‌کیور، اتوکلاو و خیلی ابزار دیگه، بخشی از زندگی روزمره‌مون شدن.

یه نکته دیگه که هیچ‌کس از بیرون نمی‌بینه، غرغرهای بعضی دکترهاست! خب، دندون‌پزشکی کار پرفشاریه و گاهی دکترها عصبی می‌شن، ولی به‌عنوان دستیار باید یاد بگیری چطوری با این شرایط کنار بیای، تحملت بره بالا و بتونی خونسرد بمونی.

با همه‌ی سختیاش، من عاشق این کارم. چون هر روز دارم چیزی یاد می‌گیرم، حس مفید بودن دارم، و دارم مسیریو می‌رم که شاید یه روز توش خیلی حرفه‌ای بشم. این مسیر آسون نیست، ولی ارزششو داره. اگه تو هم دنبال یه شغل پرجنب‌وجوش و پرچالش ولی پر از یادگیری هستی، دستیار دندان‌پزشک شدن می‌تونه یه انتخاب خوب برات باشه.
۹ بازديد
۰ ۰
سلام به اولین مطلب وبلاگ من خوش اومدین 
من  اناهیتا برزگر دستیار دندون پزشک توی شهر رشت هستم و اینجام تا تجربیاتمو با شماها در میون بزارم 
صحبتای امروز ما در مورد نکاتیه که دندون پزشکا با ما درمیون نمیزارن اما من اینجام تا شمارو اگاه کنم 
دندونای ترمیم شده هم خراب مبشن اگه مراقبشون نباشی !پس بهتره که فک نکنی با ایمپلنت و روکش و ترمیم کار تو تموم شده بلکه تازه مراقبت تو شروع میشه و بیشتر از دندون های طبیعی هم نیاز به مراقبت دارن پس بهتره که جدیشون بگیزی
پوسیدگی همیشه درد نداره اما کار خودشو میکنه : حتما نباید با رد شدید به دندون پزشک مراجعه کنی تا بفهمی کار از کار گذشته میتونی هر شیش ماه با پیگیری و چکاپ منظم از خیلی از پوسیدگی ها و هزینه های سنگین جلوگیری کنی .
فلوراید فقط برای بچه ها نیست: این ماده باعث تقویت مینای دندان شده و جلوی پوسیدگی رو میگیره .
هر دهان شویه ای خوب نیست: قرار نیست که هر بزری رنگی توی فروشگاه از ذندونات مراقبت کنه و روتینتو کامل کنه بعضی از دهان شویه ها الکل زیادی دارن که باعث خشکی لثه و تحریکشون میشه بهترین دهان شویه مناسب برات رو دندون پزشکت پیشنهاد میده 
ادامه مطالب در پارت بعد...